Kaip pradėti sportuoti ir tapti aktyvesniais?

Sportas ir rekreacija labai svarbūs mūsų gyvenime. Fizinė veikla yra būtina, žmonės yra sutverti tam, kad judėtų, todėl judėti reikia nuolat, tai užtikrina gerą savijautą. Fizinė veikla gali nulemti geresnę savijautą ir sveikesnį gyvenimo būdą. Fiziškai aktyvūs žmonės yra sveikesni ir turi daugiau energijos. Be to, tokie žmonės geriau miega ir jaučiasi laimingesni. Taip pat, aktyvi veikla gerina širdies ir kraujagyslių veiklą, stiprina kaulus, raumenis, mažina širdies ligų riziką, bei padeda atsikratyti nepageidaujamų kilogramų. Reguliari mankšta didina lankstumą ir pasitikėjimą savimi. Visi išvardinti privalumai labai šaunūs, tačiau dažnas neranda laiko arba nežino kaip pradėti sportuoti ar užsiimti kita aktyvia veikla.

Daugeliui didžiąją dienos dalį tenka praleisti darbe, todėl nelieka laiko, o dažnai ir noro sportui. Yra puiki išeitis, galima būti aktyviems tiesiog darbe. Tai visai paprasta, tereikia kai kuriuos kasdienius veiksmus ir darbus, atlikti kiek kitaip.

Pavyzdžiui:

  • Kalbant telefonu stovėkite;
  • Vietoj to, kad paskambintumėte viršuje arba apačioje esančiam kolegai, nueikite pas jį;
  • Tarp darbų padarykite pertraukėles, kurių metu pavaikščiokite po kabinetą;
  • Sėdint ant kėdės galite atlikti įvairius pratimus stiprinančius kojų ir pilvo preso raumenis;
  • Vietoj lifto, lipkite laiptais;
  • Jei yra galimybė į darbą eikite pėsčiomis;
  • Per pietų pertrauką pasivaikščiokite lauke.

Šie paprasti patarimai gali nors šiek tiek prisidėti prie aktyvesnės veiklos. Žinoma, darbe nepavyks kilnoti svarmenų ar bėgti ant bėgimo takelio, tačiau ir šie lengvi įpročiai, gali prisidėti prie geresnės savijautos.

Būnant namie, taip pat ne visada atsiranda laiko sportui ir aktyviai fizinei veiklai, todėl kasdienius darbus galima paversti sportiniais užsiėmimais. Jei turite vaikų, tai bus puikus pavyzdys jiems, nes tai galėsite daryti kartu, fizinė veikla būtina visoms amžiaus grupėms. Netgi žiūrint televizorių, galima daryti įvairius pratimus ir taip suderinti dvi veiklas. Lengviausias būdas sportuoti namie, tai įsigyti keletą treniruoklių ir svarmenų, tai vienkartinė investicija, kuria gali naudotis visi šeimos nariai.

Be treniruoklių, yra ir daugiau pavyzdžių:

  • Dirbkite lauko darbus, pjaukite žolę, rinkite lapus, šluokite kiemą;
  • Prireikus nuvykti į parduotuvę, eikite pėsčiomis arba važiuokite dviračiu, tegul automobilis ilsisi;
  • Išveskite savo augintinį;
  • Žiūrint televizorių, minkite dviratį, arba sportuokite ant kito treniruoklio. Taip mažiau jaučiamas nuovargis ir galima sportuoti kur kas ilgiau;
  • Kalbant telefonu stovėkite arba vaikščiokite po kambarį;
  • Reguliariai tvarkykite namus, įskaitant siurbimą, grindų, dulkių valymą;
  • Lyginant drabužius taip pat deginamos kalorijos;
  • Prauskitės po kontrastiniu dušu, tai taip pat labai naudinga.

Sportuoti galima ir nesistengiant to daryti specialiai, tiesiog atliekant kasdieninę veiklą ir namų ruošos darbus. Sportas gali būti visai smagus užsiėmimas. Jei turite nuosavą kiemą, stenkitės kuo daugiau laiko praleisti jame, darbų ten visuomet yra, neatidėliokite jų vėlesniam laikui. Bet kokia fizinė veikla yra naudinga. Na, o jei pasiryžote pradėti sportuoti kiek rimčiau, tuomet lieka išsirinkti artimiausią sporto klubą ir pradėti. Pradžia visuomet sunki, dažnai norima greitų rezultatų. Deja, rezultatai ateina su laiku, tam reikia įdėti daug pastangų. Be to, pradėti taip pat gana sunku, atrodo, jog netinkama savaitės diena, mėnulio fazė, blogas oras ir panašiai, nereikia laukti tinkamesnės progos, tinkamiausia proga yra dabar. Jei nuolat viską atidėliosite kitai dienai ar savaitei, tai taip ir liks atidėliojimu.

Kaip pradėti sportuoti ir tapti aktyvesniais?

Trumpai apie laipiojimo uolomis teikiamą naudą

Laipiojimas uolomis, tai viena tų sporto šakų, kurias galima priskirti aktyviam laisvalaikiui bei ekstremaliam sportui. Tai gana rizikingas sportas, su skirtingomis rūšimis ir technikomis. Pagal technikas ir įrangą, paprastai laipiojimas skirstomas į: solo laipiojimą, sportinį laipiojimą, boulderingą,varžybų laipiojimą, tradicinį laipiojimą. Rūšių yra gana įvairių. Visos jos tarpusavyje panašios, tačiau turi ir skirtingų elementų. Nesvarbu kurią rūšį pasirinksite, visose reikia kopti uolėta siena, o laipiojimo metu naudojami beveik visi kūno raumenys. Šis sportas populiarus visame pasaulyje.

Laipiojimas uolomis yra gana unikalus sportas tačiau jis tinkamas ir suaugusiems ir vaikams. Anksčiau laipiojimas uolomis buvo tarsi alpinistų paruošimas žygiams. Šiandien tai, jau savarankiškas sportas, reikalaujantis techninių įgūdžių. Neturint įgūdžių, teks susidurti su įvairiomis nesėkmėmis. Įgūdžių negali kompensuoti net didžiulė jėga ir ištvermė. Tačiau, įgūdžiai yra lavinami, visko galima išmokti, tereikia noro ir pasiryžimo. Asmenys užsiimantys laipiojimu turi būti stiprūs, lankstūs ir ištvermingi, visa tai reikalinga tam, kad būtų galima pasiekti kuo geresnių rezultatų. Uolos yra neatsiejama laipiotojų dalis. Laipiojimo uolomis patirtis ir įspūdžiai neišdildomi. Laipiojimų metu pamatomi ir aplankomi gražiausi pasaulio kampeliai, sutinkami nauji žmonės, stiprinamas fizinis pasirengimas. Kiekviena tokia praktika, tai kažkas naujo ir nepaprasto. Įspūdžius sunku nupasakoti žodžiais, todėl verta tai pabandyti patiems. Lietuvoje kalnuotų bei uolėtų vietovių nėra daug, todėl kaip alternatyva yra sukurta nemažai dirbtinių uolų laipiojimo trasų uždarose patalpose. Tokias pramogas galima rasti gana daugelyje Lietuvos vietovių. Pramoga yra pakankamai populiari ir sulaukia nemažai susidomėjimo, tai ir pramoga, ir aktyvus laisvalaikio praleidimo būdas. Šią pramogą galima bandyti vieniems arba su šeima ir artimaisiais.

Užsienio šalyse, vietų, tinkamų laipiojimui uolomis yra begalės. Mėgstant aktyvias ir ekstremalias pramogas, galima planuoti atostogas uolėtose vietovėse ir išbandyti šią pramogą. Laipiojant galima pamatyti nuostabių vaizdų ir patirti neapsakomų emocijų, tačiau tokios kelionės skirtos tiems, kas turi pakankamai ištvermės ir jėgų. Patyrę laipiotojai teigia, jog išvykus atostogų, laipiojimas uolomis prasideda nuo pat ryto ir baigiasi vakare. Žinoma, nėra taip, jog visą dieną tenka kaboti ore, daromos pertraukos, pasivaikščiojimai tačiau didžiąją dienos dalį tenka kaboti ore. Paprastai tokiose kelionėse neišvysite prabangių viešbučių ir kitokių įprastinėms atostogoms būdingų atributų. Laipiotojai dažniausiai renkasi stovyklauti kempinguose, taip yra pigiau ir patogiau, nereikia nutolti nuo laipiojimo uolomis vietų. Paprastai kempingai įsikūrę šalia uolų, jie yra gana patogūs ir nebrangūs.

Laipiojimas uolomis suteikia galybę naudingų dalykų. Be to, jog pamatomi įspūdingi vaizdai, taip pat gerėja savijauta, galima numesto svorio, stiprinami kojų, krūtinės, rankų, pilvo ir daugelis kitų raumenų, didinama ištvermė ir koordinacija. Be to, gerėja lankstumas, išsilaisvinama nuo kasdienės rutinos ir rūpesčių, streso, ugdoma valia, stiprybė bei sutinkami bendraminčiai. Viso to tikrai pakanka tam, kad kiltų noras išbandyti šią ekstremalią pramogą. Pirmiausia verta pradėti nuo laipiojimo uolomis patalpose, jose yra lengviau, palaipsniui galima planuoti keliones į uolėtas vietoves ir tobulinti techninius įgūdžius bei ištvermę. Svarbiausia, jog laipioti uolomis galima pradėti bet kada, nėra amžiaus ar lyties cenzo. Tai tinka visiems, kurie neturi vienokių ar kitokių didesnių sveikatos problemų. Pradėti niekada nėra per vėlu, reikia tik noro ir ryžto. Tai puikus būdas praleisti atostogas arba laisvalaikį, tokiu būdu ne tik galima aplankyti naujas vietas, bet ir aktyviai leisti laiką bei didinti fizinę ištvermę.

Trumpai apie laipiojimo uolomis teikiamą naudą

Žygiavimo pėsčiomis privalumai

Gana dažnai girdime apie žygius pėsčiomis, kuomet žygeiviai nueina galybę kilometrų. Vieniems tai gyvenimo būdas, kitiems – pramoga, atsipalaidavimas. Tai pakankamai varginantis procesas, tačiau, tuo pačiu ir puiki treniruotė, kuri suartina ir netgi išbando santykius. Visi žino, jog sportas labai naudingas sveikatai, tai kartojama nuolat, todėl ši frazė jau tampa netgi įkyri. Vis dėlto, tai yra tiesa, o nuo tiesos nepabėgsi. Sportuoti tikrai verta ir tai turi daugybę privalumų. Žygiavimas, taip pat yra naudingas sveikatai, tačiau ne visi žino kad tai yra netgi labai naudinga. Pasidarė įdomu?

Štai pagrindiniai žygiavimo pėsčiomis privalumai:

  • Padeda atsikratyti nepageidaujamų kilogramų. Per valandą galima sudeginti net iki 370 kalorijų;
  • Prailgina gyvenimą;
  • Padeda apsisaugoti nuo ankstyvos mirties;
  • Mažina depresiją;
  • Gerina miegą;
  • Mažėja cholesterolio kiekis kraujyje;
  • Stiprėja raumenys;
  • Gerinama fizinė forma;
  • Gerėja širdies darbas;
  • Sumažinama širdies ligų rizika;
  • Normalizuojamas kraujospūdis;
  • Didinama fizinė ištvermė;
  • Dėl ilgo buvimo gryname ore stiprėja plaučiai ir gaunamas pakankamas deguonies kiekis;
  • Gėrėja nuotaika;
  • Dingsta tingumo jausmas;
  • Atsiranda daugiau energijos;
  • Keliavimas su artimaisiais, draugais, šeimos nariais, stiprina tarpusavio santykius;
  • Pamatomi neregėti vaizdai ir vietovės;
  • Dirba praktiškai visi kūno raumenys: kojos, keliai, rankos, kaklas, pečiai, klubai.
  • Žygiavimas naudingas ne tik suaugusiems, kartu su savimi galima pasiimti ir vaikus, Jiems tai taip pat naudinga. Be visų išvardintų privalumų, vaikams taip pat naudinga žygiuoti, nes:
  • Miegas tampa ramesnis;
  • Mažėja tikimybė nutukti;
  • Plaučiai aprūpinami reikiamu kiekiu deguonies, todėl jaučiamasi žvaliai, dėl to geriau sekasi mokykloje;
  • Stiprėja kaulai.

Žygiuoti galima ir lygumomis ir kalnuotomis vietovėmis. Žygiuojant kalvuotomis vietovėmis, sudeginama daugiau kalorijų, toks žygiavimas yra šiek tiek sunkesnis, tačiau pamatomi gražesni vaizdai. Dauguma žmonių, atostogų metu renkasi žygius į kalnus, tokie žygiai pareikalauja daug jėgų, tačiau taip pat suteikia ir pasitenkinimą, jaučiamas energijos pliūpsnis. Žygiuoti galima paprastai arba su šiaurietiškomis lazdomis, čia galima pasirinkimo laisvė. Naudingi yra abu būdai. Lietuvoje yra įrengta nemažai pažintinių takų, kurie traukia turistus ir vietinius gyventojus žygiuoti šiais takais ir pasigrožėti gamta. Europoje taip pat yra galybė vietų, kuriomis verta eiti pėsčiomis. Verta pasirinkti aukštus kalnus. Nuostabūs vaizdai atsiveria Alpių kalnuose, čia kasmet pražygiuoja tūkstančiai turistų.

Kai kurie pėsčiomis pasiryžta apkeliauti vieną ar kitą valstybę. Tam reikia stiprios valios, nes ilgos kelionės pėsčiomis gana sudėtingos ir varginančios. Vis dėlto, jų nauda yra nenuginčijama. Judėjimas yra būtinas, tai yra sveikatingumo pagrindas, jeigu raumenys nuolat ilsisi ir nejuda, neturi jokio fizinio aktyvumo, gali įsivystyti endokrinologinės ligos, be to gali atsirasti stuburo problemų. Vaikštant sudeginamas kalorijų ir riebalų perteklius, tai padeda išvengti diabeto ir kitų ligų. Kiekvienas gali pasirinkti savo tempą, nebūtina žygiuoti greitai, tai neturi būti kančia, žygiavimas turi teikti malonumą.

Patyrę žygeiviai tikina, jog tai užkrečiama. Ilgi turistiniai žygiai, tai neįkainojama patirtis, gamta turi gydomąjį poveikį. Žygiuojant, vaikštant nuolat matomi gamtos vaizdai ramina ir suteikia gerų emocijų. Tiems, kurie skundžiasi nuolat patiriamu stresu, periodiškai pasireiškiančia depresija, monotonija, verta išbandyti žygius į kalnus ar kitas vietoves. Tai įrodys, jog ir be vaistų galima gerai jaustis ir atgauti jėgas. Nors tai ir vargina, nuovargis yra malonus, pamatyti vaizdai, sutikti žmonės ir pašnekovai prisideda prie laimės hormonų išsiskyrimo, o jie labai svarbūs gerai savijautai.

Žygiavimo pėsčiomis privalumai

Aktyvus laisvalaikis lemia puikią savijautą

Sveikatos specialistai ir medicinos atstovai nuolat kartoja, jog sveikam gyvenimui būtinas aktyvus laisvalaikis. Tai labais svarbus dalykas mūsų gyvenime, kuris atgaivina kūną ir sielą. Fizinė veikla padeda atsipalaiduoti ir užsimiršti apie kasdienius rūpesčius, bei patiriamą stresą. Aktyvus laisvalaikis paprastai būna linksmas ir kupinas gerų emocijų. Keletas populiarių aktyvaus laisvalaikio praleidimo būdų yra šokiai, plaukimas, boulingas, aitvarų leidimas, važinėjimas dviračiu. Tai atrodo paprasti, tačiau labai naudingi kūnui ir sielai užsiėmimai.

Fizinė veikla ne tik padeda atgauti jėgas ir pasikrauti teigiamos energijos, tačiau taip pat stiprina kūną ir daro mus tvirtesnius. Reguliariai užsiimant aktyvia veikla, galima atrasti naujų pomėgių, užsiėmimų ir net bendraminčių. Aktyvi veikla netgi padeda kovoti su kai kuriomis ligomis. Pasitarus su savo gydytoju ir išklausius jo patarimų, galima užsiimti jo rekomenduota aktyvia veikla, rezultatai gali maloniai nustebinti. Šiandien gyvenimo tempas labai įtemptas, dažnai nelieka laiko šeimai, mėgstamiems užsiėmimams, sveikatingumui. Išties, gyvenimas nestovi vietoje, tačiau toks greitas gyvenimo tempas nėra naudingas sveikatai, tai nualina kūną ir fiziškai ir psichologiškai. Kasdien patiriama daug streso, įvairių konfliktinių situacijų, susiduriama su problemomis, kartais net nespėjame nudirbti visų dienos darbų. Vis dėlto, toks gyvenimo tempas anksčiau ar vėliau privers jus tempą sulėtinti. Sušlubavusi sveikata primins, jog metas ilsėtis ir skirti laiko sau. Taigi, negalima pamiršti savęs ir nerasti laiko poilsiui. Aktyviai veiklai ar aktyviam laisvalaikiui kasdien reikėtų skirti nors 30-60 minučių. Šį laiką galima išnaudoti labai produktyviai.

Stenkitės kuo daugiau laisvo laiko praleisti su šeima, kartu užsiimkite aktyvia veikla ir pramogaukite. Pastebėsite kaip gerėja tarpusavio santykiai ir stiprėja ryšys. Per įtemtą dienotvarkę, kartais nėra laiko paskambinti ar pabūti su artimu žmogumi, tačiau tai labai svarbu. Buvimas kartu labai svarbus poroms bei tėvams ir vaikams. Tėvai turi rodyti pavyzdį vaikams, todėl propaguodami aktyvų laisvalaikį, to išmokys ir savo vaikus, vaikams tėvų rodomas dėmesys labai svarbus. Šeima yra brangiausia ką turime, todėl reikia ja nuolat rūpintis ir puoselėti tarpusavio santykius. Aktyvus laisvalaikis ne tik užtikrins smagų laiko praleidimą su šeima, tačiau dar labiau visus suvienys ir papildys teigiamomis emocijomis ir energija. Kartu turėsite smagių atsiminimų, kurie įsimins ilgam. Visai nebūtina kasdien užsiimti ekstremaliomis pramogomis, pakanka kartu pasivaikščioti parke, važinėti dviračiais, kartu leisti aitvarus, galbūt kartu lankyti šokių pamokas arba užsirašyti į baseiną. Veiklų galima susigalvoti įvairių. Būnant kartu taip pat reikia daug kalbėtis. Įvairiais duomenimis, darbe ir mokykloje patiriamas didelis stresas, beveik kasdien su tuo susiduriama. Tai veikia labai neigiamai, tampame irzlūs, nervingi, prastos nuotaikos. Buvimas kartu ir aktyvi veikla gali pataisyti situaciją. Be to, buvimas gryname ore gerina savijautą ir aprūpiną kūną reikiamu deguonies kiekiu, už tai yra dėkingas visas organizmas.

Jei nepavyksta atrasti laisvo laiko darbo dienomis, tuomet aktyvų laisvalaikį reikia atidėti savaitgaliams. Paprastai daugelis savaitgaliais ilsisi, todėl turi nemažai laisvo laiko. Teisingai jį paskirsčius ir suplanavus, jo užteks viskam. Svarbiausia neužsisėdėti namie ir nieko neveikti. Gyvename tik vieną kartą, todėl gyvenime reikia išbandyti kuo daugiau ir praleisti jį kuo prasmingiau. Reikia stengtis gyventi taip, jog nuolat turėtume ką prisiminti ir tai prisiminę galėtume šypsotis, nes šypsena dar viena geresnės savijautos priežastis. Šypsena, juokas ir geros emocijos prailgina gyvenimą ir nuteikia pozityviai, o pozityvumo šiandien trūksta daugeliui. Taigi, reikia planuoti laiką taip, kad būtų galima jį išnaudoti kuo prasmingiau, aktyviau ir linksmiau.

Aktyvus laisvalaikis lemia puikią savijautą