Aktyvus laisvalaikis

Turėdami laisvo laiko, norime jį išnaudoti naudingai ir turiningai. Dažnas renkasi praleisti laiką su šeima, paskaityti įdomią knygą, aplankyti draugus, artimuosius ar tiesiog pažiūrėti ilgai lauktą filmą. Kiekvienas pasirenka tai, kas jam atrodo geriausia. Šiandien taip skubančioje visuomenėje, laisvo laiko atrasti vis sunkiau, tačiau labai norint, galima susidėlioti dienotvarkę taip, jog laisvo laiko tikrai atsirastų. Kalbant apie laisvalaikį, vis labiau populiarėja aktyvus laisvalaikis ir įvairios aktyvaus laisvalaikio pramogos.

Verslininkai kuria naujas verslo nišas, kurios susijusios su aktyviu laiko praleidimo būdu, taip skatinama daugiau laiko praleisti gryname ore ir užsiimti aktyvia veikla. Visi žino, jog sportas ir fizinė veikla, laibai svarbūs mūsų gyvenime, todėl judėti yra būtina. Vis dėlto, nors ir gerai žinoma, jog sportas naudingas sveikatai, daugelis renkasi ramų laisvalaikį, kai tuo tarpu aktyvus laisvalaikis žymiai naudingesnis. Taip ne tik atsipalaiduojama, tačiau ir pasikraunama energijos. Aktyvi veikla suteikia naujų jėgų antplūdį, o jis labai reikalingas. Laisvalaikio praleidimo formų yra begalės, jas suskaičiuoti būtų labai sunku, aktyvaus laisvalaikio formų jau taip pat yra gana nemažai.

Populiariausios šiandien yra:

  • Baidarės;
  • Vandens motociklai;
  • Vandens slidės;
  • Vandens dviračiai;
  • Boulingas;
  • Biliardas;
  • Važinėjimas dviračiu;
  • Ėjimas su šiaurietiškomis lazdomis;
  • Plaukimas;
  • Nardymas;
  • Alpinizmas;
  • Slidinėjimas;
  • Kitos vandens pramogos.

Tai tik dalis aktyvaus laisvalaikio praleidimo būdų, visus juos išvardinti būtų pakankamai sunku, nes jų yra labai daug. Smagu, jog aktyvus laisvalaikis, bei aktyvaus laisvalaikio dovanos populiarėja. Tai leidžia žmonėms atsikvėpti nuo darbų, rūpesčių, pamiršti ir nebegalvoti apie nemalonius dalykus, bei patirti dar nepatirtus potyrius. Gyvenimo tempas greitėja, patiriama daug streso, rūpesčių, todėl aktyvus laisvalaikis leidžia viską užmiršti ir pasikrauti teigiamų emocijų bei energijos. Tiesa, aktyvus laisvalaikis atima nemažai jėgų, tačiau teigiamos emocijos ir gera nuotaika visa tai atperka. Aktyviam laisvalaikiui galima rinktis pramogas lauke arba patalpoje. Naudinga ir būti lauke, ir užsiimti aktyvia veikla patalpose, tačiau grynas oras visuomet ima viršų. Ne visi turi galimybę kiekvieną dieną bent pusvalandį praleisti gryname ore, todėl pramogauti lauke yra didžiulis privalumas. Šiandien aktyvaus laisvalaikio praleidimų begalės, tereikia išsirinkti. Be to, galima dovanoti aktyvaus laisvalaikio dovanas, t.y. pramogų kuponus. Tokios dovanos ne tik palengvina dalią dovanojančiam, tačiau ir labai nustebina, tą kuris gauna dovaną. Dažnai svajojame apie vieną ar kitą pramogą, tačiau gailime tam pinigų, arba neatrandame tinkamo laiko. Gavus tokią dovaną, tereikia ją pasiimti ir išnaudoti.

Šiandien gyvenimo tempas įtemtas, tačiau jaučiama monotonija. Aktyvus laisvalaikis šią monotoniją išsklaido. Dažnai išbandžius vienokią ar kitokią aktyvaus laisvalaikio formą, tai tampa tarsi hobiu arba nuolatiniu laisvo laiko praleidimo būdu. Geros emocijos teigiamai veikia visą kūną, todėl užsiimant tuo nuolat, akivaizdžiai pagerėja savijauta. Visai nebūtina kasdien bandyti ekstremalias vandens ar kitokias pramogas, užtenka ir pasivažinėjimo dviračiu, pasivaikščiojimo su šiaurietiškomis lazdomis ar pasiplaukiojimo baseine. Smagiai leisdami laiką, sutvirtinsite kūną ir pastebimai pagerės savijauta. Taps lengviau atlikti įvairias užduotis ir darbus, gyvenimas atrodys gražesnis, o noras aktyviai leisti laiką tik sustiprės. Sportas ir aktyvi veikla ne tik gerina fizinę būklę, tačiau ir suteikia pasitikėjimo bei pilnavertiškumo jausmą. Medikai taip pat ragina užsiimti aktyvia veikla ir pasinerti į įvairias aktyvaus laisvalaikio pramogas. Aktyvi veikla ir judėjimas sustiprina širdies ir kraujagyslių veiklą, tvirtėja raumenys, gerėja nuotaika, didėja atsparumas ligoms bei mažėja sočiųjų riebalų kiekis kraujyje. Vis dar svarstote ar verta aktyviai leisti laiką? Nedelskite, jau šiandien suplanuokite aktyvų laisvalaikį ir pastebėsite teigiamus pokyčius.

Kaip pradėti sportuoti ir tapti aktyvesniais?

Sportas ir rekreacija labai svarbūs mūsų gyvenime. Fizinė veikla yra būtina, žmonės yra sutverti tam, kad judėtų, todėl judėti reikia nuolat, tai užtikrina gerą savijautą. Fizinė veikla gali nulemti geresnę savijautą ir sveikesnį gyvenimo būdą. Fiziškai aktyvūs žmonės yra sveikesni ir turi daugiau energijos. Be to, tokie žmonės geriau miega ir jaučiasi laimingesni. Taip pat, aktyvi veikla gerina širdies ir kraujagyslių veiklą, stiprina kaulus, raumenis, mažina širdies ligų riziką, bei padeda atsikratyti nepageidaujamų kilogramų. Reguliari mankšta didina lankstumą ir pasitikėjimą savimi. Visi išvardinti privalumai labai šaunūs, tačiau dažnas neranda laiko arba nežino kaip pradėti sportuoti ar užsiimti kita aktyvia veikla.

Daugeliui didžiąją dienos dalį tenka praleisti darbe, todėl nelieka laiko, o dažnai ir noro sportui. Yra puiki išeitis, galima būti aktyviems tiesiog darbe. Tai visai paprasta, tereikia kai kuriuos kasdienius veiksmus ir darbus, atlikti kiek kitaip.

Pavyzdžiui:

  • Kalbant telefonu stovėkite;
  • Vietoj to, kad paskambintumėte viršuje arba apačioje esančiam kolegai, nueikite pas jį;
  • Tarp darbų padarykite pertraukėles, kurių metu pavaikščiokite po kabinetą;
  • Sėdint ant kėdės galite atlikti įvairius pratimus stiprinančius kojų ir pilvo preso raumenis;
  • Vietoj lifto, lipkite laiptais;
  • Jei yra galimybė į darbą eikite pėsčiomis;
  • Per pietų pertrauką pasivaikščiokite lauke.

Šie paprasti patarimai gali nors šiek tiek prisidėti prie aktyvesnės veiklos. Žinoma, darbe nepavyks kilnoti svarmenų ar bėgti ant bėgimo takelio, tačiau ir šie lengvi įpročiai, gali prisidėti prie geresnės savijautos.

Būnant namie, taip pat ne visada atsiranda laiko sportui ir aktyviai fizinei veiklai, todėl kasdienius darbus galima paversti sportiniais užsiėmimais. Jei turite vaikų, tai bus puikus pavyzdys jiems, nes tai galėsite daryti kartu, fizinė veikla būtina visoms amžiaus grupėms. Netgi žiūrint televizorių, galima daryti įvairius pratimus ir taip suderinti dvi veiklas. Lengviausias būdas sportuoti namie, tai įsigyti keletą treniruoklių ir svarmenų, tai vienkartinė investicija, kuria gali naudotis visi šeimos nariai.

Be treniruoklių, yra ir daugiau pavyzdžių:

  • Dirbkite lauko darbus, pjaukite žolę, rinkite lapus, šluokite kiemą;
  • Prireikus nuvykti į parduotuvę, eikite pėsčiomis arba važiuokite dviračiu, tegul automobilis ilsisi;
  • Išveskite savo augintinį;
  • Žiūrint televizorių, minkite dviratį, arba sportuokite ant kito treniruoklio. Taip mažiau jaučiamas nuovargis ir galima sportuoti kur kas ilgiau;
  • Kalbant telefonu stovėkite arba vaikščiokite po kambarį;
  • Reguliariai tvarkykite namus, įskaitant siurbimą, grindų, dulkių valymą;
  • Lyginant drabužius taip pat deginamos kalorijos;
  • Prauskitės po kontrastiniu dušu, tai taip pat labai naudinga.

Sportuoti galima ir nesistengiant to daryti specialiai, tiesiog atliekant kasdieninę veiklą ir namų ruošos darbus. Sportas gali būti visai smagus užsiėmimas. Jei turite nuosavą kiemą, stenkitės kuo daugiau laiko praleisti jame, darbų ten visuomet yra, neatidėliokite jų vėlesniam laikui. Bet kokia fizinė veikla yra naudinga. Na, o jei pasiryžote pradėti sportuoti kiek rimčiau, tuomet lieka išsirinkti artimiausią sporto klubą ir pradėti. Pradžia visuomet sunki, dažnai norima greitų rezultatų. Deja, rezultatai ateina su laiku, tam reikia įdėti daug pastangų. Be to, pradėti taip pat gana sunku, atrodo, jog netinkama savaitės diena, mėnulio fazė, blogas oras ir panašiai, nereikia laukti tinkamesnės progos, tinkamiausia proga yra dabar. Jei nuolat viską atidėliosite kitai dienai ar savaitei, tai taip ir liks atidėliojimu.

Aktyvus laisvalaikis lemia puikią savijautą

Sveikatos specialistai ir medicinos atstovai nuolat kartoja, jog sveikam gyvenimui būtinas aktyvus laisvalaikis. Tai labais svarbus dalykas mūsų gyvenime, kuris atgaivina kūną ir sielą. Fizinė veikla padeda atsipalaiduoti ir užsimiršti apie kasdienius rūpesčius, bei patiriamą stresą. Aktyvus laisvalaikis paprastai būna linksmas ir kupinas gerų emocijų. Keletas populiarių aktyvaus laisvalaikio praleidimo būdų yra šokiai, plaukimas, boulingas, aitvarų leidimas, važinėjimas dviračiu. Tai atrodo paprasti, tačiau labai naudingi kūnui ir sielai užsiėmimai.

Fizinė veikla ne tik padeda atgauti jėgas ir pasikrauti teigiamos energijos, tačiau taip pat stiprina kūną ir daro mus tvirtesnius. Reguliariai užsiimant aktyvia veikla, galima atrasti naujų pomėgių, užsiėmimų ir net bendraminčių. Aktyvi veikla netgi padeda kovoti su kai kuriomis ligomis. Pasitarus su savo gydytoju ir išklausius jo patarimų, galima užsiimti jo rekomenduota aktyvia veikla, rezultatai gali maloniai nustebinti. Šiandien gyvenimo tempas labai įtemptas, dažnai nelieka laiko šeimai, mėgstamiems užsiėmimams, sveikatingumui. Išties, gyvenimas nestovi vietoje, tačiau toks greitas gyvenimo tempas nėra naudingas sveikatai, tai nualina kūną ir fiziškai ir psichologiškai. Kasdien patiriama daug streso, įvairių konfliktinių situacijų, susiduriama su problemomis, kartais net nespėjame nudirbti visų dienos darbų. Vis dėlto, toks gyvenimo tempas anksčiau ar vėliau privers jus tempą sulėtinti. Sušlubavusi sveikata primins, jog metas ilsėtis ir skirti laiko sau. Taigi, negalima pamiršti savęs ir nerasti laiko poilsiui. Aktyviai veiklai ar aktyviam laisvalaikiui kasdien reikėtų skirti nors 30-60 minučių. Šį laiką galima išnaudoti labai produktyviai.

Stenkitės kuo daugiau laisvo laiko praleisti su šeima, kartu užsiimkite aktyvia veikla ir pramogaukite. Pastebėsite kaip gerėja tarpusavio santykiai ir stiprėja ryšys. Per įtemtą dienotvarkę, kartais nėra laiko paskambinti ar pabūti su artimu žmogumi, tačiau tai labai svarbu. Buvimas kartu labai svarbus poroms bei tėvams ir vaikams. Tėvai turi rodyti pavyzdį vaikams, todėl propaguodami aktyvų laisvalaikį, to išmokys ir savo vaikus, vaikams tėvų rodomas dėmesys labai svarbus. Šeima yra brangiausia ką turime, todėl reikia ja nuolat rūpintis ir puoselėti tarpusavio santykius. Aktyvus laisvalaikis ne tik užtikrins smagų laiko praleidimą su šeima, tačiau dar labiau visus suvienys ir papildys teigiamomis emocijomis ir energija. Kartu turėsite smagių atsiminimų, kurie įsimins ilgam. Visai nebūtina kasdien užsiimti ekstremaliomis pramogomis, pakanka kartu pasivaikščioti parke, važinėti dviračiais, kartu leisti aitvarus, galbūt kartu lankyti šokių pamokas arba užsirašyti į baseiną. Veiklų galima susigalvoti įvairių. Būnant kartu taip pat reikia daug kalbėtis. Įvairiais duomenimis, darbe ir mokykloje patiriamas didelis stresas, beveik kasdien su tuo susiduriama. Tai veikia labai neigiamai, tampame irzlūs, nervingi, prastos nuotaikos. Buvimas kartu ir aktyvi veikla gali pataisyti situaciją. Be to, buvimas gryname ore gerina savijautą ir aprūpiną kūną reikiamu deguonies kiekiu, už tai yra dėkingas visas organizmas.

Jei nepavyksta atrasti laisvo laiko darbo dienomis, tuomet aktyvų laisvalaikį reikia atidėti savaitgaliams. Paprastai daugelis savaitgaliais ilsisi, todėl turi nemažai laisvo laiko. Teisingai jį paskirsčius ir suplanavus, jo užteks viskam. Svarbiausia neužsisėdėti namie ir nieko neveikti. Gyvename tik vieną kartą, todėl gyvenime reikia išbandyti kuo daugiau ir praleisti jį kuo prasmingiau. Reikia stengtis gyventi taip, jog nuolat turėtume ką prisiminti ir tai prisiminę galėtume šypsotis, nes šypsena dar viena geresnės savijautos priežastis. Šypsena, juokas ir geros emocijos prailgina gyvenimą ir nuteikia pozityviai, o pozityvumo šiandien trūksta daugeliui. Taigi, reikia planuoti laiką taip, kad būtų galima jį išnaudoti kuo prasmingiau, aktyviau ir linksmiau.