Žygiavimo pėsčiomis privalumai

Gana dažnai girdime apie žygius pėsčiomis, kuomet žygeiviai nueina galybę kilometrų. Vieniems tai gyvenimo būdas, kitiems – pramoga, atsipalaidavimas. Tai pakankamai varginantis procesas, tačiau, tuo pačiu ir puiki treniruotė, kuri suartina ir netgi išbando santykius. Visi žino, jog sportas labai naudingas sveikatai, tai kartojama nuolat, todėl ši frazė jau tampa netgi įkyri. Vis dėlto, tai yra tiesa, o nuo tiesos nepabėgsi. Sportuoti tikrai verta ir tai turi daugybę privalumų. Žygiavimas, taip pat yra naudingas sveikatai, tačiau ne visi žino kad tai yra netgi labai naudinga. Pasidarė įdomu?

Štai pagrindiniai žygiavimo pėsčiomis privalumai:

  • Padeda atsikratyti nepageidaujamų kilogramų. Per valandą galima sudeginti net iki 370 kalorijų;
  • Prailgina gyvenimą;
  • Padeda apsisaugoti nuo ankstyvos mirties;
  • Mažina depresiją;
  • Gerina miegą;
  • Mažėja cholesterolio kiekis kraujyje;
  • Stiprėja raumenys;
  • Gerinama fizinė forma;
  • Gerėja širdies darbas;
  • Sumažinama širdies ligų rizika;
  • Normalizuojamas kraujospūdis;
  • Didinama fizinė ištvermė;
  • Dėl ilgo buvimo gryname ore stiprėja plaučiai ir gaunamas pakankamas deguonies kiekis;
  • Gėrėja nuotaika;
  • Dingsta tingumo jausmas;
  • Atsiranda daugiau energijos;
  • Keliavimas su artimaisiais, draugais, šeimos nariais, stiprina tarpusavio santykius;
  • Pamatomi neregėti vaizdai ir vietovės;
  • Dirba praktiškai visi kūno raumenys: kojos, keliai, rankos, kaklas, pečiai, klubai.
  • Žygiavimas naudingas ne tik suaugusiems, kartu su savimi galima pasiimti ir vaikus, Jiems tai taip pat naudinga. Be visų išvardintų privalumų, vaikams taip pat naudinga žygiuoti, nes:
  • Miegas tampa ramesnis;
  • Mažėja tikimybė nutukti;
  • Plaučiai aprūpinami reikiamu kiekiu deguonies, todėl jaučiamasi žvaliai, dėl to geriau sekasi mokykloje;
  • Stiprėja kaulai.

Žygiuoti galima ir lygumomis ir kalnuotomis vietovėmis. Žygiuojant kalvuotomis vietovėmis, sudeginama daugiau kalorijų, toks žygiavimas yra šiek tiek sunkesnis, tačiau pamatomi gražesni vaizdai. Dauguma žmonių, atostogų metu renkasi žygius į kalnus, tokie žygiai pareikalauja daug jėgų, tačiau taip pat suteikia ir pasitenkinimą, jaučiamas energijos pliūpsnis. Žygiuoti galima paprastai arba su šiaurietiškomis lazdomis, čia galima pasirinkimo laisvė. Naudingi yra abu būdai. Lietuvoje yra įrengta nemažai pažintinių takų, kurie traukia turistus ir vietinius gyventojus žygiuoti šiais takais ir pasigrožėti gamta. Europoje taip pat yra galybė vietų, kuriomis verta eiti pėsčiomis. Verta pasirinkti aukštus kalnus. Nuostabūs vaizdai atsiveria Alpių kalnuose, čia kasmet pražygiuoja tūkstančiai turistų.

Kai kurie pėsčiomis pasiryžta apkeliauti vieną ar kitą valstybę. Tam reikia stiprios valios, nes ilgos kelionės pėsčiomis gana sudėtingos ir varginančios. Vis dėlto, jų nauda yra nenuginčijama. Judėjimas yra būtinas, tai yra sveikatingumo pagrindas, jeigu raumenys nuolat ilsisi ir nejuda, neturi jokio fizinio aktyvumo, gali įsivystyti endokrinologinės ligos, be to gali atsirasti stuburo problemų. Vaikštant sudeginamas kalorijų ir riebalų perteklius, tai padeda išvengti diabeto ir kitų ligų. Kiekvienas gali pasirinkti savo tempą, nebūtina žygiuoti greitai, tai neturi būti kančia, žygiavimas turi teikti malonumą.

Patyrę žygeiviai tikina, jog tai užkrečiama. Ilgi turistiniai žygiai, tai neįkainojama patirtis, gamta turi gydomąjį poveikį. Žygiuojant, vaikštant nuolat matomi gamtos vaizdai ramina ir suteikia gerų emocijų. Tiems, kurie skundžiasi nuolat patiriamu stresu, periodiškai pasireiškiančia depresija, monotonija, verta išbandyti žygius į kalnus ar kitas vietoves. Tai įrodys, jog ir be vaistų galima gerai jaustis ir atgauti jėgas. Nors tai ir vargina, nuovargis yra malonus, pamatyti vaizdai, sutikti žmonės ir pašnekovai prisideda prie laimės hormonų išsiskyrimo, o jie labai svarbūs gerai savijautai.

You may also like